26 Şubat 2015 Perşembe

son noktaya doğru, belki 100 de 90,95 incelemelerim sonucunda belki diyorum yine yakında son noktayı koyabilirim bu konuya ki 15ay civarıdır bu konuyu incelemekte idim.
Tablo yapıp farklı bir inceleme yaptım biraz önce. Sonuçta, 3 ve 5 ile biten M leri elemiş idik. yani yarısını son rakama bakarak direkt eleyerek 100de 50 tasarruf etmiş idik. Geriye 1 ve 7 ile bitenler kalmış idi. Asal olmayan tek sayıları formüle ettiğim a(teki)+2aX formülümde(x>0 ve a Eleman 2n+1 yani tek sayi ve a>2) analiz sonucu, tek*tek lerin 5 ve katlarının 5 ve katları şeklinde devam eder iken ayraç çizgisi kabul edilip birer çizgi çekilir ise, sonraki 4 ardışık teklerin tek*tek gidişlerinde aynı paralel noktalara denk gelerek 1 ve 7 sonuçlarına denk geldiği sonucuna vardım.
m lerin 1 den başlayarak 2n+1 e yerleştirilerek ve devamla p-1 kadar ilerleyince (2^p)-1=m sonucuna vardığımızı da hatırlatalım.
Bu iki veriden dolayı, her a teklerini ayrı ayrı deneme derdinden kurtulmuş oluyoruz gözükmektedir. Burdan da 7, 9,11,13 sayilarının m ye vardığında, ve m nin 1 veya 7 oluşuyla aynılık yani son rakam eşitliği durumunda, elemiş gayrısında da hemen mersennedir diyebileceğiz. Yani sonuç müsbet olmasa dahi, yani yine bir sonuç bulmuş oldum ancak son noktayı koyamayabilirim velakin, bu sonuç işlemcilerin binlerce ve nice zaman süren işlemini bir vuruşta bitirip bizi sonuca vardıracak gözükmektedir. Bunu c dilinde deneyip sonucu ilerde nasib olur ise şayet aktaracağım. Saygılarımla.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder