6 Mayıs 2014 Salı

SelamunAleykum,

2-3 ay önceden bir düşünmüşlüğüm oldu. 2014 ten bugüne yani 07-05-2014 de kadar çok az aralıklarla fire vererek, yani durmadan çalıştım ve inceledim ve yanılmalarım da çok oldu. Basamak adedi hesaplama yanlışlıklarıma kadar, bir çok aşamadan geçtim, Elhamdülillah.

Sonuç= Buldum.

10a yakın, çeşit, minik formüler yapı sayesinde, (2^P)-1=M formülünde P asalları ve 2nin katlanarak ilerlemesi ve gidişatı incelemelerim ve M sonucuna daha bakmadan asal mı seviyesine ulaştım.

2^Asal(P) -1=M asalı olduğunda P sayısına Mersenne bir sayıdır deniliyordu.

Formüler olarak 100milyon basamak adedini geçecek bir P asalı buldum. Formüler olarak yine sonucun da asal olduğunu 100 de 95üstü ihtimal bulmuş durumdayım.

Yani 100 milyon adet üstü basamağı olan P mersenne rakamı elimde.

İspatı da elimde.

Aynı formüler gidiş ile, ki minimum basamak adedi olan 1milyar 1 üstü P yi bulma aşamasındayım.
Sorun şu oldu ki, asal bulan c dili mini program 10 digits işlem yapamıyor. Bunu halledince 1milyar basamaklı P rakamını bulduğumu da burdan duyuracağım.Ama çok kısa sürede bulacağım açık, çünkü yapıyı çözdüm.

Noterden tasdik ettirdikten sonra burdan yayınlarım, nasip olursa artık.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder